Družabni plesi združujejo standardne plese (hitri in počasni valček, hitri in počasni fokstrot in tango), latinsko-ameriške plese (samba, rumba, ča-ča, jive in passodoble) ter druge plese, ki ne sodijo v tekmovalni program standardnih in latinsko-ameriških plesov, a se vseeno plešejo v paru (rokenrol, techno swing, disco hustle, blues, polka, ipd.).
Plešemo jih bodisi v zaprti (večinoma standardne) in/ali v odprti drži, z različno postavitvijo stopal in z upoštevanjem posebnosti, ki so značilne za posamezne plese. Ples v paru je prijeten, družaben in zabaven dogodek, prav tako se naučimo sodelovanja v paru, prenašanja teže, vodenja in sledenja, poslušanja in prepoznavanja neverbalnih znakov, pri čemer postanemo pozorni na sočloveka, empatični, poskušamo biti pozitivno orientirani, predvsem pa v plesu prepoznamo možnosti tudi lastnega izražanja. Glasba posameznih plesov kroji temperament in vzdušje plesa, zato jo moramo ritmično dobro obvladati, da se lahko prepustimo uživanju v gibanju ob glasbi.
Pod ostale družabne plese spadajo plesi, ki niso uvrščeni na tekmovalni seznam latinsko-ameriških in standardnih plesov ter akrobatskega rokenrola, se pa plešejo prav tako v paru z značilnostmi prejšnjih plesov; torej večinoma v odprti drži, salsa včasih tudi v zaprti drži, s postavitvijo stopal rahlo navzven, in nagibanjem teže plesnih partnerjev rahlo drug na drugega. Pod to skupino plesov sodijo med naštetimi spodaj še polka, west coast swing, argentinski tango, lindy hop, boogie-woogie in podobni, v katerih se pri nas redkeje tekmuje, so pa v manjših skupinah navdušenih plesalk in plesalcev vedno bolj popularni.
Ples | Koreografija ob glasbi | Metodični postopek |
---|---|---|
BLUES | BLUES v paru | BLUES: plesalka |
BLUES: plesalec | ||
TECHNO SWING | TECHNO SWING v paru | TECHNO SWING: plesalka in plesalec |
DISCO HUSTLE | DISCO HUSTLE v paru | DISCO HUSTLE:-ritem in osnovni korak, ostalo glej metodiko TSW |
SALSA | SALSA v paru | SALSA: plesalka in plesalec |
Skupino standardnih plesov predstavlja pet plesov (angleški valček, tango, dunajski valček, počasni fokstrot - slowfox in hitri fokstrot - quickstep), ki se odlikujejo po plavajoči breztežnosti, ritmično menjajočimi se gibalnimi sekvencami in hitrimi reakcijami v gibanju. Standardne plese navadno plešemo v zaprti plesni drži. V tehniki so stopala za razliko od latinsko-ameriških plesov vzporedna, noge pa se premikajo tesno druga mimo druge. Pri hoji nazaj se odrivamo s pete, pri premikanju naprej pa stopamo preko pete na cela stopala in nato na prste, če je to potrebno. Telo je pokončno in zravnano.
Ples | Koreografija ob glasbi | Metodični postopek |
---|---|---|
TEHNIKA | POSEBNOSTI V TEHNIKI STANDARDNIH PLESOV | |
FOKSTROT | FOKSTROT v paru | FOKSTROT: plesalka |
FOKSTROT: plesalec | ||
QUICKSTEP | QUICKSTEP v paru | QUICKSTEP: plesalka in plesalec - glej tudi metodiko fokstrota |
ANGLEŠKI VALČEK | ANGLEŠKI VALČEK v paru - Ples 1 | ANGLEŠKI VALČEK: plesalka |
ANGLEŠKI VALČEK: plesalec | ||
ANGLEŠKI VALČEK v paru - Ples 2+3 | ||
DUNAJSKI VALČEK | DUNAJSKI VALČEK v paru | DUNAJSKI VALČEK: plesalka |
DUNAJSKI VALČEK: plesalec | ||
TANGO | TANGO v paru | TANGO: plesalka |
TANGO: plesalec |
Med latinsko-ameriške tekmovalne plese spadajo samba (izhaja iz Brazilije), ča-ča in rumba (izhajata iz Kube), pasodoble (ki je sicer iz Španije) in džajv, ki pa je severnoameriškega izvora. Za razliko od standardnih plesov plešemo latinsko-ameriške s stopali rahlo obrnjenimi navzven, stopamo preko prstov na celo stopalo in največkrat jih plešemo v odprti plesni drži. Odprta drža omogoča več izraznosti tako plesalcu kot plesalki, vendar je odnos med partnerjema tako v drži, kot tudi v gibanju (takoimenovan partnering) tudi v tej zvrsti plesov odločilnega pomena za karakterizacijo posameznega plesa. Po tehniki so si latinsko-ameriški plesi zelo različni, tako po temperamentu kot plesnem izrazu.
Ples | Koreografija ob glasbi | Metodični postopek |
---|---|---|
TEHNIKA | POSEBNOSTI V TEHNIKI LATINSKO AMERIŠKIH PLESOV | |
ČA-ČA-ČA | ČA-ČA-ČA v paru | ČA-ČA-ČA: plesalka |
ČA-ČA-ČA: plesalec | ||
RUMBA | RUMBA v paru | RUMBA: plesalka |
RUMBA: plesalec | ||
JIVE | JIVE v paru | JIVE: plesalka in plesalec |
SAMBA | SAMBA v paru | SAMBA: plesalka |
SAMBA: plesalec |
Akrobatski rokenrol je kompleksna športna zvrst, kjer morajo tekmovalci združiti športno akrobatiko z umetniško interpretacijo plesnih elementov. Sestavljen je iz dveh plesnih programov. V talnem programu, ki traja minuto, plesni par prikaže tehniko osnovnega koraka, izvedbo različno zahtevnih plesnih figur, koreografijo in izraznost. Glasba pri rokenrol-u je izredno hitra, zato je uspešnost para pogojena z dobro izvedeno tehniko, hitrostjo gibanja in konstantnostjo prikaza sposobnosti preko cele koreografije. Drugi, akrobatski program, ki traja 1,5 minute, je sestavljen iz šestih akrobacij, ki so med seboj povezane s plesnimi koraki, značilnimi za rokenrol. Poleg vseh zahtev iz talnega programa je v akrobatskem pomembna tudi težavnost in izvedba akrobacij. Pri rokenrol plesu morata oba plesna partnerja delovati "močno", polna energije, zanesljivo in samozavestno. Rokenrol, ki ga plešemo družabno, po navadi ne vključuje akrobacij, če pa jih učimo, naj bodo le-te preproste in naučene ob ustreznem varovanju.
Ples | Koreografija ob glasbi | Metodični postopek |
---|---|---|
ROKENROL | ROKENROL v paru | ROKENROL: plesalka in plesalec |